עיתונות רדיקלית ללא מורא, ללא משוא פנים – ובלי לדפוק חשבון

אל: יעקב נאמן. הנדון: הכרזת מלחמה

Posted on: 10 בדצמבר 2009

שר המשפטים רוצה מדינת הלכה. בדרכי נועם הוא רוצה לעשות את זה. צעד אחר צעד, פשטייסט? (פשטייסט, קינדערלך, זה 'הבנתם', ביידיש, גרסת המאפיה הדוסית לקפיש?' של טוני סופראנו). ואחרי זה כמובן דבריו הוצאו מהקשרם, וצריך לקחת בחשבון את ההקשר, ומה בעצם רציתם שיגיד בכינוס שנועד למטרה זו עצמה? וכו' וכו'. ובכן, האמת? רצינו שיגן על מוסדות המדינה, שיגיד ש"בתי דין לממונות", כמו כל הסדר בוררות אחר, זה נפלא כששני הצדדים באמת מקבלים במידה שווה את סמכות הבורר, ויש להם סיבה להאמין שהבורר יתייחס אליהם בשוויון, אבל כשאין הסכמה כזו חוק המדינה הוא הבורר העליון ויישאר כזה, כי לא כולם חייבים לרצות לקבל עליהם את דיני התורה. אז רצינו.

אולי צודק עמיתי, מרן יוסי גורביץ', שאומר שאי אפשר לבטוח באף חובש כיפה במשרה שיש לה השפעה על ציבור לא דתי, כי אדם המחויב ליהדות בהכרח ישאף למוטט יסודות נוגדים המקיימים את הדמוקרטיה.

ואל תבלבלו לי את המוח על "רק בעניינים אזרחיים". קודם כל, האיש אמר בפירוש שזה צעד ראשון מתוך רבים בדרך למטרה המפורשת: שחוקי התורה יהיו החוק התקף במדינת ישראל. מי שמאמין שלעורך הדין יעקב נאמן במקרה נפלט משהו שהוא לא בדיוק התכוון אליו מוזמן לעשות סקר בין כל האנשים שנאמן ומשרד עורכי הדין המוביל במדינה, הרצוג-פוקס-נאמן, טחנו להם את הצורה בבתי משפט, ולשאול עד כמה זה סביר. רמז: לא הרבה.

דבר שני, בואו לרגע נבחן את ההשלכות של משאלת הלב הרחוקה, התיאורטית והלא מיידית הזו, כביכול, הזו של "דין תורה":

קודם כל, נשים פסולות לעדות. למרבה המזל, אונס זו עבירה פלילית אז "בצעד הראשון", לא תונהג התקנה שהפתרון לאונס הוא נישואי האנס והנאנסת.

אבל נישאר בדיני ממונות:

  • בנות לא יורשות אם יש להן אפילו אח אחד.
  • בכור מקבל על פי חוק פי שניים מהאח הבא.
  • נשים, כאמור, פסולות לעדות ולכן מעשית אינן יכולות לנהל עסק ללא הגנת גבר מפני שירמו אותן בחסות החוק. למעשה הדבר חל על כל התנהלות כלכלית שהיא, כולל יחסי עובדת-מעסיק. אה, ודעתן קלה, אז לא ברור אם ייתנו להן לפתוח חשבון בנק.
  • באותה מידה, נוכרים לא יוכלו לנהל עסק מפני שנדיר מאד שבית דין תורני יקבל את עדותו של נוכרי על פני זו של יהודי שומר מצוות. בניגוד ל"ערכאות" החילוניות, בית דין תורני בהחלט לוקח את סגנון חייו של בעל דין בחשבון, במפורש ולא רק כ"שובר שוויון" בנושא צר של התרשמות אמינות כללית. תרגום: אם בעל הדין שמולכם הוא יהודי שומר מצוות ואתם לא, אכלתם אותה. אם שניכם חילונים אבל הוא משכנע את השופט יותר בכנות כוונותיו להתחזק בדרכי השם מיד בתום דיני הממונות האלה, אכלתם אותה. אם שניכם שומרי מצוות והשופט הוא מהזרם, החצר או הכת של צד ב', אכלתם אותה. בקיצור: חייכו, אכלתם אותה.
  • חילונים – ראו סעיף נוכרים. ההבדל ביניכם לבינם הוא סמנטי בלבד. למעשה, לגר התושב – בתנאי שהוא מקבל את עליונות עם הבחירה, כמובן – יש הגנות (כמובן, בתנאי שאף אחד לא מחליט שיד ישראל מספיק תקיפה כדי לבצע איזה טיהור בארץ הקודש). אתם, לעומת זאת, סתם מתחצפים מעצם קיומכם לאבינו בשמיים ומצווה לדחוף אתכם לבור.
  • אה, ופעם אחרונה שהסתכלתי אף אחד לא ביטל הלכתית את מוסד העבדות. אם נולדתם מהערווה הנכונה, אבל, זה רק לשבע שנים במקרה שהסתבכתם בחובות או משהו. אם לא, טוב, דיברנו כבר על דיני נוכרים.

רצינו גם לחיות במדינה שפויה שבה ראש הממשלה, ששומע את שר המשפטים שלו מצהיר על חזון מעורר החלחלה הזה, מפטר אותו בטרם ייצא היום. אז רצינו. מכיוון שכל האנשים, האמונים על טיפול בדברים כאלה במלים עדינות, מכובסות, המדגישות את הנוהל התקין על פני הנושאים הלוהטים עצמם, מועלים במורך לב בתפקידם, לא נותר אלא להגיד:

ככל שהברית הישנה, מה שאצלנו היהודים ידוע בלעדית בשם הקיצור "התנ"ך", הוא יצירת מופת ואבן דרך בהתפתחות התודעה האנושית, מבחינה מעשית כמדריך לתקנות חברתיות מדובר במסמך מפגר, הנטוע עמוק במסורת ברברית שהאנושות ברובה השליכה מאחורי גבה זה מכבר. יש מקומות בעולם שעוד מתייחסים לנשים כרכוש, שבו מתייחסים למי שלא חבר בשבט, או בפולק אם לנקוט לשון מחקר מדויקת, כאזרח סוג ב' במקרה הטוב ואויב המסומן לשמד במקרה הרע, יש אפילו כמה מקומות שבהם עדיין מתקיימת עבדות אולד סקול.

אנחנו לא רוצים לחיות במקומות כאלה.

לכן, מר נאמן, מר ישי, אם אתם רוצים להיות מטיפי דת, לכו בכוחכם זה ותעזבו אותנו באמאשלכם. אם אתם שרים בממשלת ישראל אז תשאירו את התורה שלכם, ואת הדמון יהוה הפרימיטיבי שלכם, אצלכם בבית איפה שזה לא ענייננו מה אתם עושים איתם או חושבים עליהם. בפעם הבאה שמישהו שמקבל מאיתנו משכורת יצהיר על רצונו להשתמש בזמן התעסוקה שלו אצלנו כדי לנווט למצב שבו אסופת חוקי תקופת הנחושת הזו, שלא עודכנה בשום צורה בת סמכא מאז המאה ה-12 במקרה הטוב, תחייב גם אותנו, אנחנו ניקח את התורה שלכם ואת היהוה שלכם וננגב איתם את הרצפה, הכביש והתחת ואתם תדעו שאתם, ורק אתם, תהיו אשמים אז בחילול שם שמים בשער בת רבים.

אז כאמור, תוך הצמדת התחת לעור הצבי או לא, עזבו אותנו באמא שלכם.

ואם לגבי מר ישי לא היו ספקות מעולם, וכמובן לא לגבי האיש הדוחה המושך בחוטיו, לגבי מר נאמן לא נותר אלא לברך על שהתערטל מעור הכבש שלו מוקדם מדי ולהכריז: מלחמה לנו בו. אני דווקא מצדד ברבות מהטענות שלו נגד כנופיית בייניש ונגד התנהלות מערכת המשפט, אבל מוטב שאת התיקונים לעיוותים הללו יוביל מישהו שלא ישתמש בזה בתורת ה"צעד אחד צעד" היהוהיסטית של נאמן. מכיוון שראש הממשלה אינו עושה זאת משום הצדק והנוהל התקין, יש למצוא כל תירוץ, כל סדק, כל פרצה טכנית וכל עילה מנהלית בכדי להרחיק את האיש הזה מתפקידו ולמנוע ממנו כל השפעה עד אז. יש להשחיר עליו את יומו כל שעה משעות עבודתו במשרד, וגם הפגנות מול ביתו אינן חורגות מן המתבקש נוכח חומרת העניין. ליעקב נאמן האזרח הפרטי יש כל הזכות שבעולם לשאוף למה שהוא רוצה עד 120. את יעקב נאמן כישות פוליטית יש להכחיד.

מי שעוד מלחמה לנו בו זה השקרן הנאלח מאיר שטרית, שכמו שעשה לכנסת נפקדת ומועלת בתפקידה בית ספר בהעברת חוק המאגר הביומטרי, עשה אפילו לאהוד ברק שיעור בהחזקת חיוך זחוח מעורר גירוד אצבעות מרוח על הפרצוף במשך כל הישיבה המחפירה בה הועבר החוק. נכון, השגנו מעין פשרה, והרווחנו שנתיים במהלכן לא יאנסו אותנו לתת אצבע למאגר, אבל בתמורה ימנעו מאיתנו שירותים אלמנטריים, ועוד נראה מה יקרה כשמישהו יצטרך דרכון חכם לצורך נסיעה למדינה זו או אחרת ולא ירצה לתת את תווי פניו וטביעות רשתית למאיר שטרית וגאוני האבטחה שלו.

אבל מה שחשוב זה ששטרית הצליח לאנוס את הכנסת להפנות מיליונים, אולי מיליארדים, לחברת OTI, זו שהוא טוען שהוא בכלל לא מכיר ולא יודע מי היא ומה היא, זו שכבר בעבר הוא אנס את המערכת לתת לה מכרז מדינה (אז זה היה ל"כרטיס החכם" של התחבורה הציבורית, שיאפשר לכם לקפוץ מאוטובוס של חברה אחת, לרכבת, לאוטובוס של חברה אחרת, הכל באותו כרטיס. זה היה לפני ארבע שנים. עוד אין כרטיס) – אותה חברת OTI שנפסלה בארה"ב מהשתתפות בשלושה מכרזים בנושאי טכנולוגיה חכמה – לא רק לא קיבלו את ההצעה שלהם, לא נתנו להם להגיש הצעה – וזו ששטרית מתעקש, לגמרי במקרה פעם שנייה להכריח את כל המערכת לתת לה כסף, והפעם לא בשביל משהו שצריך ורצוי, אלא בשביל משהו מסוכן ומיותר.

נקעה הנפש כבר מלהסביר שוב ושוב שאין לנו בעיה עם תעודת זהות חכמה ודרכון חכם, ושבשביל זה לא צריך מאגר. לא צריך. אין מאגר רודני ומגונה שכזה בשום מקום בעולם הנאור, למרות השקרים הבוטים של שטרית, שטען מעל גבי הדוכן שיש כזה לדוגמא בבריטניה. (אין, היה מי שרצה. קמה התנגדות ציבורית והרעיון הוחזר לחשכה לה הוא ראוי). אבל מה לנו כי נלין בשעה שחברי קלסת משמאל ומימין דפקו נפקדות קולקטיבית מרוב ישיבות ועדת המדע, ונתנו למאיר שטרית – האיש והכלב בסוודרים של ארמאני – להעביר סעיפים שלמים בהצעת החוק לבדו. סימן נוסף להתפוררות הדמוקרטיה בישראל. מפתה לומר "איש לאוהליך ישראל. אין לנו חלק בשטרית, ולא נחלה באלי ישי*". אבל במקום זה אנחנו נגיד גם על מאיר שטרית: מלחמה לנו בו. אנחנו נמרר לו את החיים, ונשים אותו בכל רשימת חיסול בכל פריימריז, ונתפקד במיוחד בשביל זה לקדימה (כמובן שבלי להצביע לה בבחירות עצמן, לא צריך להיסחף), ונבעט את התחת שלו חזרה ליבנה, ונראה אם בעלי הממון ימשיכו להזרים לו סוודרים של ארמאני גם כשהוא לא יוכל בתמורה להזרים להם כספי ציבור למטרות מפוקפקות ואפלות. איכס, מה נהיה ממחוקק מבטיח לפני שנות דור.

מה עוד היה לנו השבוע? ברק משחק אותה הולך עד הסוף מול הסרטן של ישיבות ההסדר – אבל כמובן שרק מול הגרורות הממאירות והאלימות ביותר. את האחרות הוא ישאיר להחמיר בתורן. וגם את שתי הגרורות הממאיריות הנדונות – כמה שמים שהוא לא מנתק אותם? אלא אם כן שלי שלנו תעשה לנו עיניים ותיתן לו להבין ש"המחנה היוני" (ותרשו לי: פחחחחחחחחח) במפלגת האבודה ימשיך להסכין עם מנהיגותו במחיר הכניסה הזו במתנחבלים. לאאאאא. אנחנו מדברים על האיש שעמד והצהיר שבית אל קרובה ללבו משלום עכשיו. הוא בטח מברר אצל נאמן האם, במקרה של הגשמת חלום דיני התורה, יש לו סיכוי להציג אילן יוחסין לבית דוד. הוא לא ינתק אותם.

לסיום, משעשע (באופן מורבידי שכזה) לראות איך דווקא כשממשלת ישראל הנוכחית משתינה בפנים של ארה"ב והעולם ורומסת את ה"הקפאה" הגדולה שלה עצמה עם מאות יחידות דיור, נחשף תוכן המגעים של הממשלה הקודמת בנוגע לסיום הסכסוך. האמת, הופתעתי לטובה – אבל גם לרעה. ואני אנמק. אם אולמרט באמת הציע משטר בינלאומי באגן הקדוש והחזרת אלפי פליטים זקנים ילידי טרום-48', הרי שתכלס תנאי היסוד של הצעת הליגה הערבית די מולאו – הצעה, להזכיר למי ששכח בגלל שישראל התעלמה ממנה ב(עאלק) אלגנטיות, שכוללת לא רק שלום אלא נורמליזציה עם כל 22 המדינות השכנות והמרחביות. אז זה החלק הטוב. החלק הרע הוא שאם זה לא הניע תהליך אמיתי של היפרדות לשתי מדינות, כנראה ששום דבר לא יעשה את זה. כנראה שהפלסטינים קולטים שהסוף קרוב, ושאם רק יחכו עוד קצת, הפיתרון שהעולם יכפה לא יהיה שתי מדינות, אלא אחת – שזה הרי מה שהם תמיד העדיפו. גם ב-48' וגם היום. אבל אנחנו נמשיך לחכות, ונגיע למצב שאפילו הגנות מיעוט נורמליות לעצמנו במדינה הדו לאומית הזו לא נוכל להעביר. קורטוב של נחמה – אולי הפלסטינים לא נשכו כי ידעו שאולמרט גוויה פוליטית. מצד שני, מי יציע להם את אותו דבר שוב, ביבי? כן, בטח. איך הולכת הבדיחה? גם אני הייתי צוחק אם האידיוט לא היה שלי.

אה, אבל חנוכה שמח.

10 Responses to "אל: יעקב נאמן. הנדון: הכרזת מלחמה"

קשה להתעלם מכך שנאמן הוא מינוי של ליברמן, שנבחר במידה רבה הודות לקולות של גויים. לא שיש לי משהו נגד גויים, אבל נחמד שקולותיהם משמשים לקידום מדינת הלכה…

קודם כול רחביה בריאות לך ולמשפחתך ולילד עד 120. הפוסט הזה מעולה ונראה שהיגעו אצלך מים עד נפש והחלטת להיכנס בכול החולירות של השבוע האחרון, בכול מקרה גורביץ צודק במקרה הזה אין לסמוך על דתיים במדינה הזאת שיהיו נאמנים לדמוקרטיה מהסיבה הפשוטה שהיהדות מעולם לא עברה חילון כמו המערב ולכן רוב הכיפות סרוחות וראשי השועלים מאמינים שההלכה היא המחייבת.

אני מצטער שאני מברך אותך שוב רחביה לא הייתי סגור שראית אותה פעם שעברה.

מותר לנצל גויים ולעבוד עליהם בעיניים. שגיאת גוי מותר. אז בענין הקולות של גויים ליברמן פעל לפי ההלכה.ן

השנאה התהומית והמוזרה שיש לך ליהודונים שבגלל/בזכות אמונת אבותיהם בדמון אתה כאן ואתה כותב בעברית ממש הממה אותי למרות שקראתי לא מעט פוסטים שכתבת בהרבה מקומות (אני "עוקב אחריך" עוד מוואלה ספורט!).
אני תוהה מאיפה באה שנאה כל כך תהומית? מה הם עשו שכל כך פגע בך? הכריחו אותך להתחתן עם רב או לטוס לקפריסין? מה הלחץ הגדול? מדהים איך אנשים שהם "אבירי זכויות אדם" בכל תחום שהוא, ותמיד בעד מיעוטים לא מוכנים לקבל את השוני והזכויות הלגיטימיות של החרדים.

זכותתם לחיות איך שהם רוצים, אבל איך הגעת מפה ועד "זכותם שלא אביע את דעתי על מה שהם מאמינים בו וחיים על פיו", או שאני חייב לחשוב על כך טובות?

האם כתבתי שאסור לך לחשוב כך? או שיש להם זכות שלא תביע את דעתך?
בסך הכל שאלתי מהיכן השנאה הזאת נובעת, בייחוד לאור העובדה שאתה בעד כל המיעוטים האחרים והם מיעוט די נרדף במדינה שלנו.

אני בעדם במידה שהם נרדפים, ונגדם במידה שהם כופים, רודפים וממאיסים. מה זה "בעד המיעוטים"? אני בעד זכויות אדם. אני לא שונא אנשים, אני שונא בולשיט, ובמיוחד בולשיט שנדחף לי לגרון בתור אמת מובנת מאליה. אני לא שונא את הדוס, אבל כן מתעב את הדוסיוּת. ואני מתעב את הדוסיות כי היא תורמת מאד לחורבן המדינה.

זו היתה שאלתי הראשונה, כמה פעמים בחיים יוצא להתקל בבולשיט של הממסד הדוסי? בחתונה, בגירושין ובמוות. לעומת זאת, ההתקלות עם הבולשיט של המדינה החילונית (כמדינה, לא כחילונית דווקא) הוא יום יומי ואף על פי כן אנשים לא שונאים את האטימות והבירוקרקטיה במנהל מקרקעי ישראל כמו שהם שונאים את האטימות והבירוקרטיה של הרבנות בגירושין.
כעורך דין שמתעסק במיסים אני מכיר לא מעט פקידי שומה (וגם כמה שופטים) טיפשים, אטומים ושיכורי כח. ככל הנראה יש אנשים דומים גם ברבנות (אם כי טרם יצא לי להפגש עימם).

יתר על כן, איש מעולם לא בא למוסד ממשלתי עם דעה שלילית מראש. כלומר, אין לאף אחד סביר התנגדות אינהרנטית למנהל מקרקעי ישראל או לביטוח לאומי. לעומת זאת, לרבנות יש שונאים רבים מראש, קרי: אנשים שמראש לא מוכנים להפעלת כח שלטוני בדרך דתית שהיא סימלית בעיקרה ונועדה בעיקר בכדי לשמר רמה נמוכה של מכנה משותף לחיים ביחד [המנעות מממזרות ונישואי תערובת].
אל לשכוח כי היום אין כל חובה להתגייר, להתחתן, להתגרש או להקבר בדרך הדתית. כל שנדרש הוא קפיצה קטנה לחו"ל. דוגמא לאי הנוחות הקטנה הזו ניתן למצוא גם בארצות הברית, שם ברוב המדינות הרישום לנישואין אורך זמן ומי שרוצה לדלג על הבירוקרטיה קופץ לוגאס ומתחתן.

המכל השטויות שכתבתי עולה השאלה הבאה – כיצד הדוסיות (של הממסד הדוסי, כי נגד דוסיות של אנשים פרטיים לא ניתן לבוא בטענות בעולם פלורליסטי) תורמת מאד לחורבן המדינה?

למען השם, רחביה – הפונט קטן מדי.
פליז, תגדיל את הפונט, אי אפשר לקרוא כאן כלום….!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עזרו לאבו קדם להאכיל את הילדים

עמודים