עיתונות רדיקלית ללא מורא, ללא משוא פנים – ובלי לדפוק חשבון

מחלת ההשוואות המופרכות

Posted on: 28 ביוני 2011

לימין בישראל יש בעיה חמורה בכישורים הלוגיים. יש שיאמרו שזה מפני שעמדתם אינה עומדת במבחן ההיגיון (וכשהיא כן עומדת במבחן ההיגיון כשלעצמו, היא לא עומדת במבחן המוסר או המציאות). אבל העובדה כשלעצמה – שדוברי הימין מביעים פעם אחר פעם זעם בשם איזה "אי שוויון" בין מקרים שאינם שווים ואינם בני השוואה, אינה מוטלת בספק.

רק בשבוע האחרון היו לנו שני מקרים כאלה. תחילה היתה התקרית בסיום המסלול של גולני. איזה תורם חילק לחיילי היחידה חולצות, עם סמל היחידה מקדימה ומאחור מסר פוליטי בוטה, שלא לומר חתרני וחסר כל מקום בצבא מסודר: "גולני נלחמים באויב ולא מפנים יהודים". שמונה חיילים שלבשו את החולצות הללו וצולמו עמן, צילומים שהופצו בתקשורת והשחירו את פני היחידה והצבא, נדונו כראוי למחבוש.

תיכף נגיע לטענות ה"לא ידענו" של החיילים ובני משפחותיהם, אבל מה שמרתק זו הצווחה של גורמי ימין שעלתה מיד עם היוודע עונשי המאסר הקלים: "למה ליואל שליט מותר למחות ולחיילים האלה אסור?!?!?!?!?"

ובכן, צאן קדושים פועה ופותה, זה בגלל שיואל שליט אינו חייל בסדיר. הוא אזרח חופשי שהשתחרר מצה"ל לפני כחצי עשור ומותר לו למחות. לחייל בסדיר אסור אפילו להשתתף בהפגנה פוליטית, לא כל שכן להפוך טקס צבאי לכזו. מבינים את ההבדל? יופי. לא מבינים? צר לי עליכם. לכו תעשו שוב אזרחות ברמת התיכון. אה, סליחה, שכחתי – משרד החינוך, בראשות אויבי הדמוקרטיה גדעון צער וצבי צנרת (סער וצמרת, למבקשים לגגל) מעקרים בימים אלה ממש את המקצוע הזה מתוכנו, אז לא תוכלו. באמת לא ברור בשביל מה הם טורחים. אם לשפוט על פי השיח הציבורי, רוב העם גם ככה לא מבין א-ב של דמוקרטיה. בשביל מה סתם להעיר שדים מרבצם? תמשיכו ללמד כמו שלימדו בעשורים האחרונים ותגיעו לתוצאה שאתם רוצים. אה, אבל שוב שכחתי – זו הדינמיקה של המוח הדתי-סמכותני: מחמירים וכופים ואוסרים וסותמים פיות. זה לא מביא את גן העדן המצופה, אז מחמירים עוד, וחוזר חלילה.

אה, ולגבי טענת ה"לא ידענו" – שמונה חיילים קיבלו ליד חולצות מאדם זר ואיש מהם לא הסתכל מאחורה בטרם לבש אותה? שמונה לבשו את החולצות ואיש מהם, לא אחד מהם ולא אחרים, לא ראה מה כתוב עליהן? שמונה נעמדו להצטלם עם הגב למצלמה בלי לדעת מה כתוב להם על הגב? אם זה נכון, מגיע להם להיות בכלא על טיפשות פלילית – מה שלא בלתי סביר לאור העובדה שמדובר בחטיבה הטיפשה, הבהמית והחורנית ביותר בצה"ל. עם זאת, אם יתברר בחקירה שבאמת מדובר בחבורת טיפשים שלא ידעו ולא התכוונו? חובה על צה"ל להגיש כתב אישום נגד הזבל שנתן להם את החולצות. בעצם, בכל מקרה יש לעשות זאת – קשירת קשר להמרדה.

הדוגמא השנייה הגיעה אתמול. טינופת האשפתות הבזויה דב ליאור נעצר, לאחר שבמשך חודשים רבים סירב להתייצב לחקירה משטרתית בחשד להסתה לרצח, בשל העובדה שכתב הקדמה (ואי לכך נתן את סמכותו ההלכתית על מאמיניו) לכתב הפלסתר היודונאצי "תורת המלך", שקובע שמותר ליהודי להרוג את תינוקו של גוי אם יש חשד שתינוק זה יגדל לפגוע ביהודי. ומכיוון שכל הערבים מוחזקים אויב, והלכה שעשיו שונא ליעקב ו"אין חזקת חף מפשע" לפלסטינים שאנחנו במלחמה איתם, הרי שיש פה היתר הלכתי להרוג את תינוקו של כל פלסטיני, בוודאי בשטחים הכבושים, שם הם מסרבים המוזרים האלה לקבל את עול שלטונו של העם הנבחר. אם זו לא הסתה לרצח (של תינוקות, נזכיר שוב) אני לא יודע מה כן.

בקיצור, אחרי שבמשך חודשים רבים סירב השכיר הזה של מדינת ישראל לציית לחוקיה ורשויותיה, למשטרה נמאס והיא עצרה אותו לחקירה (ממנה שוחרר כעבור שעתיים-שלוש, כלומר הוא בכלל לא נעצר, הוא עוכב, ואילו היה מואיל בטובו להתייצב אז גם כל הקטע של לעצור לו את המכונית ולשלוף אותו ממנה היה נמנע). לימין היודונאצי, שליאור הוא אחד ממנהיגיו האידיאולוגיים המובילים, היו שתי תגובות, הראשונה נוגעת ישירות לעניין שבו פתחנו ולכן נתחיל בו. לוקי השכל הללו החלו מיד לגעות שיש כאן רדיפה מיוחדת נגדם, ושאת ראאד סלאח, למשל, לא עוצרים כביכול כי יש לו יותר מדי תומכים והם ישתוללו אם ייעצר. ובכן, נפנה שוב לאותו מקור של בעסה המחרבת כל תיאוריה טובה, הלא הוא העובדות: ראאד סלאח נעצר כמה וכמה פעמים, ואף ישב פעם שנה וחצי בכלא. כאן אין בעצם בעיה של השוואה לא תקפה, אלא של התעלמות מוחלטת מהעובדות ושקרים גסים, אבל זה די דומה.

הדבר השני שאמרו היהוה-יוגנד הוא שאילו היה השרץ ליאור מוחזק במעצר ולא משוחרר כעבור שעתיים וחצי, "היה נשפך דם". חבר הקלסת מיחזיר בן ארי הזהיר ש"נחצה כאן קו והמדינה תישא באחריות". אתם יודעים מה? יאללה בלגאן. חבל שלא עצרו אותו, חבל שלא ניסיתם לשפוך למישהו את הדם, וחבל שבתגובה לא קצרו אתכם באש אוטומטית. כמובן שזה לא היה קורה כי כל העסק קרה בירושלים, שם שייכת הקלגסת המטונפת לכ"ך (ואין לי שום תקווה שמינויו של ניצב ניסו "חרא עליהם" שחם למפקד המחוז ישנה בזה משהו), אבל לחלום מותר. ולמי שמזדעזע מדבריי האלימים – את הסיקריקין יש לעצור כשעוד אפשר. לא צריך לעשות את זה בצורה שתשמוט את הקרקע מתחת לדמוקרטיה, אבל אם הם רוצים לפתוח באש, בהחלט יש להשיב אש. תזכרו תמיד: "שנית הסיקריקין המזוינים לא ישתוללו" היא סיסמא הרבה יותר טובה לציונות בת קיימא מאשר "שנית מצדה לא תיפול".

מלה על מנחם בן: בן הוא אידיוט, והוכחה מהלכת לכך שאסיד זה לא לכל אחד. אני אפילו יכול להבין שכלי תקשורת לא רוצה להיות מזוהה עם דעותיו החשוכות. עם זאת, אותו כלי תקשורת בחר לפרסם את הטינופת שלו מלכתחילה – לא רק שטף השלשול במשך השנים, אלא את מאמר ה"הומואים לכלא" שהגדיש את הסאה. נכון, אומרים שאת זה הוא הגניב מתחת לרדאר בזמן שהעורך היה בחו"ל. ומה עם העורך בפועל? כל עוד הוא לא מפוטר גם כן על ההחלטה לפרסם את הטינופת, מדובר בצביעות בוטה.

ולסיום – במשרד ראש המכשלה מודים שהם הפיצו את סרטון ה"לא נתנו לי לעלות על המשט כי אני הומו" המפוברק, וסירבו להיאחז בהזדמנות להכחיש שהם עמדו מאחורי הפקתו. אני לא יודע מה גרוע יותר – השקר הגס או החובבנות התהומית של ההפקה הזו, שילדים בכיתה ד' היו מצליחים לעשות טובה ממנה.

16 Responses to "מחלת ההשוואות המופרכות"

רחביה אתה משתבח והולך וכרגיל שם את האצבע על הנקודות שאפעס הציבור מדלג עליהן ברגל חפצה.
ואם יותר לי – לדעתי האייטם הראשון על קונספט ההשוואה היה שווה פוסט בפני עצמו עם הרחבה גדולה יותר ויותר דוגמאות, בכל מקרה הוא מזכיר לי את כוונתי לכתוב את הפוסט על המילה "אבל".
המילה הקטנה והחמודה המכשירה כל שרץ.

תודה תודה. כן, חשבתי שזה שווה פוסט נפרד אבל אין לי את הזמן לחפור דוגמאות.

אוקיי,
כשאכתוב את הפוסט על עלייתה ונפילתה של המילה אבל, אלנקק אלייך. ואם תרצה לכתוב לי איזה סיפא (לפוסט) זה ימלא את ליבי שמחה ורון.

אשמח, אבל בקשה קטנה – אליך! הקטע הזה של י' כפולה בשיוך זכר מחרפן אותי. כשמישהו כותב "בצפר" אני לפחות מבין מאיפה הוא מביא את זה. הקטע הזה לא מובן לי, והוא פושה באופן מדאיג. אני מציק לך כי לך לא מתאים ליפול בזה.

צודק. פאדיחה איומה.
במקרה שלי אגב, מעבר לעובדה שלא תמיד אני קוראת מה שאני עצמי כותבת, הסיבה פשוטה הרבה יותר – אני עיוורת כתנשמת……. לעומת זאת מלאת התלהבות ולוחצת על המקלדת כאילו זה היה הגז במכונית.

זהו, שלפעמים סביר שזה טייפו, אבל אני רואה את זה גם בשלטים וכל מיני חומרים שאמורים לעבור הגהה, לא סתם טוקבקים….

אגב, אם אנחנו כבר כאן לבד מנהלים שיחה על תחתיתו של עולם, ואני מספרת לך את בעיות הראיה שלי, אז אני רוצה להתוודות שאני מנסה כבר זמן מה לשגר אליך מייל, אממה, לא מוצאת שום מקום בו אפשר ללחוץ על מקש ומילותי יגיעו ליעד.
מה עושים?

ובמסגרת ההשוואות קבל את הטינופת החדשה מהליכוד חבר הכנסת הנמרץ לוין משהו שחתם על על עצומת 20 ח"כ שקוראים לפור את שי ניצן
http://lnk.nana10.co.il/Article/?ArticleId=811128&sid=182

בערך מדקה 8 תוכל להנות מכל רגע. תענוג לעיניים הרואות ולאוזניים השומעות את הגניוס היהודי בגדלותו

שכחו ישראל להכרית ולהשמיד את כל זרעו של עמלק, אהוד ברק לא שכח. וכשמלך שאול אמר לו אהוד: "עתה לך והכית את עמלק" (שמואל א` טו 3).
לקח שאול את כל אנשי המלחמה ויצא לקראת עמלק וכשבא שאול אל אמצע הדרך עמד מהרהר בליבו, שנאמר: "ויבוא שאול עד עיר עמלק וירב בנחל" (שם). אמר שאול: אם האנשים חטאו – הנשים מה חטאו, אם הנשים חטאו – הילדים מה חטאו? אם הילדים חטאו – בהמה מה חטאה? יצא שופט בית המשפט העליון, טינופת האשפתות הציוני טירקל ואמר לו: שאול, אל תהיה צדיק יותר מקונך".
(פרקי דרבי אליעזר,פרק מד)

הכעס הגדול על כבוד הרב דב ליאור, ההתבטאויות החמורות נגדו (טינופת אשפתות? ראוי לשמור על שפה נקייה – כך רחביה ברמן כאשר טינופת ציונית כונה כך על ידי), האזהרות על קריסת שלטון החוק מפי ציונים אשכנזים כמו טליה ששון (היועצת המשפטית של הכנסת שייצגה את המדינה הציונית בטיעוניה לפסילת בל"ד ב2003) והבהלה שאחזה בתקשורת הציונית-אשכנזית כולה למראה הנסיון לחדור אל תוך מי הביוב הטריטוריאלים של בית המשפט הציוני-אשכנזי מלמדות שוב שאלו, הנאורים בעיני עצמם, הסתנוורו שוב כאשר מישהו שמחוץ להגמוניה השלטת כיוון אליהם מראה.

זועבי: "מי שמצדיק את המצור ואת ההרג האיטי של מיליון וחצי תושבים פלסטינים, לא פלא שיצדיק מתקפה ברוטאלית על משט החירות והרג 9 פעילים פוליטיים".
טירקל: "ישראל פעלה על פי החוק הבין-לאומי".
עו"ד איל ינון, היועץ המשפטי של הכנסת: "החלטת הכנסת לשלול חלק מזכויותיה של חברת הכנסת חנין זועבי נעשתה בסמכות והיא מידתית וסבירה. הוכח כי ח"כ זועבי מתכוונת להמשיך בפעילות שרוב חברי הכנסת סבורים כי היא חורגת ממתחם הלגיטימיות של פעילות חברי הכנסת".

פושע המלחמה גבי אשכנזי נעצר, לאחר שבמשך חודשים רבים סירב להתייצב לחקירה בהאג בחשד להסתה לרצח, בשל העובדה שכתב הקדמה (ואי לכך נתן את סמכותו ההלכתית על מחליפו בני גנץ) לכתב הפלסתר היודונאצי "בנק המטרות בעזה", שקובע שמותר ליהודי להרוג את תינוקו של גוי אם יש חשד שתינוק זה יגדל לפגוע ביהודי. מכיוון שכל הערבים מוחזקים אויב וגו', (ועל כך בהרחבה ברשימתה המופתית של טלי לטוביצקי – תדע כל אם עבריה\יצא המרצע מן השק) יהיה זה אך טבעי שכדי להצדיק את הציונות – זכותנו המוסרית וההיסטורית – יפילו הציונים את האשמה, את החרפה, את נקיפות המצפון, אם קיימות, על האחר, על הקיצוני, על מי שפרש את התורה ע"פ אמונתו ועל פי דרכו.

לא עם הרב ליאור יש למצות את הדין, אלא אם הקב"ה בכבודו ובעצמו. הוא זה שהסית והדיח והוא זה שזרה חול בעיני מאמיניו – מעשה ציונים – בטיבול מצוותיו עם זכויות אדם. כשיוחנן בן זכאי טען שהמצווה השמד תשמד את עמלק כבר לא רלוונטית יותר, הוקיעוהו כבוגד ושלחוהו לעזה. יו"ר הסנהדרין דאז, יריב לוין, שלל את דרכונו הדיפלומטי. אין הבדל בין גביזון ושכמותה לבין הרב ליאור ומאמיניו – סיירת של תורה. את עסקת החבילה הזו – פרי הבאושים של הפרוייקט הציוני (מדינה יהודית ודמוקרטית בפי הציונים) – יש לשלול מהיסוד. משטרה אינו לגיטימי ומבוסס כל כולו על "תורת המלך", למרות הפלפולים המשפטיים של שופטי בית המשפט העליון.

נסחפתם . הכול נכון בהקשר לעבריינים המוזכרים לעיל,איזה שפה? המשיכו נא לקלל לנאץ ולתעב זה שיח? אתם אמורים להיות בני תרבות, לא יפה

דרור – זה נוגע לבני שיח כאן בבלוג. אני האחרון שיכול להגיד לאנשים איך לדבר על אישי ציבור. אתה מוזמן לקלל את ברק, נתניהו וכל אחד אחר מהסוג כמה שאתה רוצה אצלי. לא את המגיבים האחרים. אבחנה שרירותית? אולי, אבל זה הבלוג שלי.

מוטי – היית אומר את אותו הדבר אם הייתי מדבר כך על יוזף גבלס? כי דב ליאור, יצחק גינצבורג ואחרים מסוגם לא טובים יותר בעיניי.

לרחביה.
אל תיפול שבי בציפורניה האימתניות של הפרופגנדה הציונית. אתה ואני לא מקללים אף אחד. אנחנו מתארים את המצב כהוויתו בצורה אובייקטיבית עד כמה שניתן. אני כמובן לא אערער על ריבוניות הבלוג שלך, אך לדעתי האבחנה שאתה עושה בין המדינה ונציגי משטרה הלא לגיטימי לבין מגיבים ציוניים קיצוניים במיוחד אינה במקומה.

הנה קטע מתוך מאמר חשוב ביותר שאני מקווה שתטרח להשיגו ותקרא את כולו.
"כדי להשתחרר מן היחסים הכוחניים המאפיינים את גישתן של המדינה והחברה היהודית לפלסטינים יש ליצור מסגרת התייחסות לקשר בין הרוב היהודי למיעוט הפלסטיני אשר במרכזה תעמוד סוגיית הפריוילגיות של הרוב. דיון המתמקד רק בשיפור מצב הפלסטינים מעלה – ביודעין או שלא ביודעין – את הפריוילגיות שמהן נהנות קבוצת הרוב. רק דיון מודע ומעמיק במעמד הפריבילגי ויסודותיו ומוכנות לוויתור עליהם יכולים לשנות את המצב שנוצר בעקבות קולוניאליזם מתמשך.

חוקרים ביקורתיים רבים, במיוחד פלסטינים, הדגישו את העובדה ששוויון בין יהודים ופלסטינים במדינת ישראל אינו בר השגה אלא בשינוי אופי המדינה, המגדירה עצמה כיהודית. אולם טענתם של חוקרים אלה, גם אם היא נכונה, נותרה לפי שעה [2006] בגדר אבסטרקציה. כדי להפכה לבת ביצוע אנו נטען שוויתור על אופייה היהודי בלעדי של המדינה משמעותו ויתור החברה הישראלית היהודית על הפריבילגיות שנטלה לעצמה. בכך אנו מעתיקים את הדיון מההתייחסות לאופיה של המדינה (האבסטרקציה) להתייחסות ממשית לפריבילגיות שנטלו חבריה וחברותיה. המרתו של אופי הדיון תעניק בה מרחב פעולה משמעותי המאפשר התעמתות עם הפריוילגיות. בעוד המשגה אבסטרקטית משחררת את הפרט מאחריותו על ידי כך שהוא מסיט את הדיון לעבר המדינה, הרי המשגה של ויתור על הפריבילגיות תאפשר לפרט לשאת באחריות המוסרית על הפריבילגיות שמהן הוא נהנה.

המשגה קונספטואלית זו תרחיב, לדעתנו, את אופק הפעולה של הפרט בחברה היהודית ותתרום למעבר משלב ההכרה בעוול ההיסטורי לשלב של תיקונו".
מתוך: "כוחניות, מרחב הסובלנות והמצב הפריבילגי" – נדים רוחאנא ואריג' סבאע'-חורי
בתוך: "יודעים ושותקים – מנגנוני השתקה והכחשה בחברה הישראלית" בעריכת חנה הרצוג וכנרת להד, ון ליר והקיבוץ המאוחד, 2006

כשאתה כותב כי "כאן אין בעצם בעיה של השוואה לא תקפה [בין ראאד סלאח לבין דב ליאור], אלא של התעלמות מוחלטת מהעובדות ושקרים גסים", אתה חוטא לאמת. ראאד סלאח לא זומן לחקירה עקב המלצתו לספר הקורא להשמיד תינוקות יהודים. זאת ועוד, אין דין השוואה לא תקפה כדין התעלמות מוחלטת מעובדות. השוואה לא תקפה היא הסחת דעת מההשוואה כן תקפה, למשל השוואה בין דב ליאור לבין חנין זועבי (כפי שעשה הטינופת הציונית יריב לוין) לעומת השוואה בינו ובין רוצח הילדים אהוד ברק. התעלמות מוחלטת מעובדות היא זריית חול בעיניים. הפרופגנדה הציונית, שכל כולה הסחת דעת וזריית חול בעיניים תוך שילוב מושכל ביניהן, זורה חול בעיני הציבור באמצעות זריקת שמות כמו ראאד סלאח, בשארה, זועבי, שטרנהל, ד"ר איל ניר. המטרה היא כמובן הסחת הדעת. במקום לדון בקשר בין תורת ישראל לבין הצדקת הפרויקט הציוני ובחלקו המכריע של קשר זה בכל הנוגע למערכת המשפט הציונית, עוסקים הציונים בסוגייה מדוע לא התייצב כבוד הרב לחקירה כפי שנדרש ממנו. כך אפשר, כעורב המתהדר בנוצותיו של טווס, להתהדר במדינה יהודית ודמוקרטית.

אל מול ההסתה הציונית יש לפעול בתבונה ובנחישות. טלי לטוביצקי, כמו גם קודמיה הנביא ירמיהו והמשורר סמי שלום שטרית, פועלת למען המרתו של אופי הדיון מהמשגה אבסטרקטית של המושג טינופת ציונית להמשגה קונספטואלית של מושג זה. בתבונה ובנחישות תובעת לטוביצקי בהאג לא רק את פושע המלחמה אהוד ברק, אלא גם את כל אם עברייה שידעה ושלחה את בנה לצבא הציוני. אני ממליץ לך ללכת בדרכם של משוררים דגולים אלו ולקלל את הציונים. את כולם.

אכזבה קטנה ממך בקשר למנחם בן.
יש הרגשה לציבור רחב שאסור לבקר בכלל את ההומוסקסואלים.
הייתי בשבוע מילואים ומנותק מהתקשורת (מומלץ לכולם הניתוק) ולכן אני לא יודע מה בדיוק הוא אמר ,אני חושב שדעתו צריכה להשמע ולקרוא לפיטורים רק בשל הבעת דיעה זה לא מעשה נבון.
גם אתה לא בקונצנזוס ואתה לא כוס התה שלי מבחינת רוב דעותיך אבל אני נהנה לקרוא.

הוא אמר שלדעתו צריך לשים הומואים בכלא. (הוא הואיל בטובו להחיל את זה רק על מי שיהיה הומו אחרי העברת החוק).

אני לא קראתי לפיטוריו משום שאני לא קורא רייטינג ולכן לא מעניין אותי מה ומי כתוב שם. אני לא חושב שצריך לפטר אדם בשל הבעת דעה, וכמו שציינתי, אם מפטרים אותו ולא את העורך שאישר להדפיס את הטקסט זו צביעות חמורה. בכלל בכלי תקשורת מודפס או מקוון אין מקום לפטר על שום דעה, לא משנה כמה חמורה או פלילית, כי לכותב אין את הכוח לפרסם אלא רק להגיש. אני כן חושב שזכותו של כלי תקשורת להגיד "אנחנו לא ניתן במה לדברי בלע", אבל שוב – הם החליטו לתת לזה במה.

בהחלט כוס התה שלי.

גם פרופ' עודד רגב שותף לדעתך: "פרופ' בטכניון: הרבנים שנעצרו – ממשיכיו של גבלס"
http://news.walla.co.il/?w=/1/1837942

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עזרו לאבו קדם להאכיל את הילדים

עמודים