עיתונות רדיקלית ללא מורא, ללא משוא פנים – ובלי לדפוק חשבון

קרעכצן פון א-קליינע קריסטלנאכט

Posted on: 24 במאי 2012

לפני שניגש לשחרר מעט קיטור רעילבהצטברותו על הקליינע קריסטלנאכט של אמש, בואו נשים דבר אחד על השולחן: אף אחד*, כולל שמאלנים יפי נפש, לא באמת רוצה לחיות בשכונה מלאה באנשים שאין לו כמעט שום מכנה משותף איתם, שום שפה משותפת מעבר לשברי אנגלית מגומגמת במקרה הטוב, שום מטען תרבותי משותף, ומעט מאד סיכוי שיתפתח כזה בהיעדר השקעה מסיבית של משאבים ורצון טוב שברור לכל שלא הולכים לקרות.

זה טבע האדם. אנשים רוצים בגדול, גם אם הם נורא נאורים ובאמת אוהבים להיפתח לכיוונים אחרים, לחיות בקרב אנשים שדומים להם לפחות במידה מינימלית. אנשים שיבינו את ההערה שזורקים להם במכולת על הכותרת בעיתון – וזה כאילו בהנחה שמדובר באנשים שיודעים לקרוא את אותו עיתון.

לכל אלה מתווסף המתח המובנה במצב של הגירה – בין אם של פליטים או "סתם מהגרי עבודה" (בו'נה, הזרים האלה מכנען הם לא פליטים! הם באו לפה בשביל אוכל! אפחד לא רודף את יעקב ובניו בארץ כנען ושלא יספרו לי יפי הנפש סיפורים! זו מדינה מצרית פה!!!) – החשש מפני דחיקה; המרמור של שכבות חלשות החיות בצפיפות שעוד מוסיפים על צפיפותם ומנחיתים עליהם את הזרים, שלא זו בלבד שכמו עניים ומנוכרים בכל מקום נוטים לפשיעה, לשעמום ולתסכול מיני, אלא אין להם אפילו את הקשרים החברתיים שימנעו מהם להציק דווקא לבנות השכונה; ולסיום הדינמיקה הטבעית של המעמד הכי מקופח שמגלה פתאום שיש מישהו עוד יותר חלש ממנו להפנות אליו בבטחה את איבתו – כל אלה כשלעצמם מצב נפיץ גם בהינתן הנחמדות והנאורות באוכלוסיות.

אבל זה שיש מצב מעצבן ונפיץ שמעצבנותו ונפיצותו טבעיים ומובנים לגמרי לא אומר שנעבור לסדר היום כשמישהו (מירי מגדה ריפנשטאל, דני שטרייכר, מיכאל בן גבלס, אני מדבר עליכם ואליכם) עוד לוקח בנזין ועושה שביל מדויק ישר אל חבית הנפץ. זה גם לא אומר שנעבור לסדר היום כשמישהו, ולא אכפת לי כמה הוא ממורמר בצדק, דופק בקבוק בראש של אבא שמחזיק תינוק וגורם לנפילת התינוק לרצפה. עם הגבלסים והמגדות עוד נבוא חשבון, נצחקק בהנאה מרירה כשיגססו מסרטן ונשתין להם על הקבר; ואם מישהו מהפראיירים המוסתים שלהם יעשה דברים כמו שנעשו אתמול בדרום תל אביב לידי כדאי לו להתפלל שאהיה לבד, ואז איאלץ קודם כל לסייע לנפגעים. כי אם יהיה אתי מישהו המישהו יעזור לנפגעים התמימים ואני אתפנה להוסיף על מניינם בשאינם תמימים.

לסיום, מלה על פשיעה, סטטיסטיקות וכו'. על הנתון השקרי, שעלובי נפש מזוינים כמו חברת החדשות של ערוץ 2 ובובות אצבע משופדות רקטום כמו חנוך דאום מהדהדים, כאילו "ה'מסתננים' אחראים ל-40% מהפשיעה בתל אביב" כבר התייחסו רבים, ורק נשוב ונזכיר שזה שקר שלא רק רגליים אין לו, אלא הוא גם יתום וגלמוד כי אין איש המוכן לגבות אותו בשמו. כל אוכלוסיית מהגרים מגבירה את הפשיעה, ודווקא מכל הנתונים עולה שאוכלוסיית מהגרים זו ממש לא יותר מכל אחת אחרת בת השוואה, וכמו שצייצתי אני הקטן היום: “מאז שבאו כל המרוקנרים והעיראקים האלה לשכונה, נשים ממש מפחדות ללכת ברחוב! נכון, גם קודם היו אונטערוולטניקים, אבל היו משלנו. לא הציקו לבת השכן, ידענו איך לדבר איתם". סבבה?

אז אחים יקרים, מקופחים ודפוקים: קודם כל, לנו אתם יכולים להריח בתחת. זה לא שלא היינו אף פעם בשכונת התקווה ואנחנו לא יודעים שגם לפני שהגיע האריתראי הראשון היה שם הצפות כל חורף ונרקומנים ופחד להסתובב בלילה לבד (ויש גבול גם לסיפורים על “הם היו משלנו”. את רוב הפשעים שלהם גם פושעי הבית של שכונת התקווה עשו קרוב לבית, לא ברמת אביב. ואם פחות הטרידו מינית את הבת של השכנה זה לא מרוב כבוד לשכנה אלא מפחד האחים של בתה שידעו איפה הם גרים והיו לא פחות אלימים).

דבר שני, עם כל כמה שטבעי להפנות את הזעם אל מי שקרוב וחלש, אולי תפעיל את השכל ותפנו אותו במקום זה למי שבאמת דופק אתכם? באמת, אתם יכולים אפילו להישאר לאומנים שטופי קשקושי דת, אבל מי שאשם במצב זה לא הפליט שמוכן להסתכן במוראות המסע בן אלפיים הקילומטר וזווועות הבדואים בסיני רק כדי להגיע לכוכים העלובים שהוא שוכר בשכונתכם. זה המניאק בחליפה שזורק אותם עליכם ואז מסית אתכם. הוא יחזור לבית היפה שלו ואתם תישארו בחרא. פעם אחת תוכיחו שגם אתכם אי אפשר לרמות כל הזמן, ותתחילו לעמוד על הזכויות שלכם, אפילו אם זה אומר לעמוד עליהם מול מי שאתם אוהבים לראות כמלך ישראל.

* אף אחד זה מושג סטטיסטי כי כמו שאמר פעם קיקרו, אין רעיון כה מטופש עד שלא יימצא מי שיביע אותו. גם אם יש קורא שדווקא מעדיף לגור בשכונה מלאה סודנים ואריתראים על בני עמו שאת שפתם הוא דובר, שיהיה בריא ויקבל את זה שהוא במיעוט מבוטל. תודה.

19 Responses to "קרעכצן פון א-קליינע קריסטלנאכט"

בהינתן ההתנהגות הדוחה של בני עמי, הרשה לי להעדיף סודנים ואריתראים.
והרי במילא בתור אישה אני מיעוט.

את דווקא רוב. 51% 🙂 ואם את ממש רוצה, יש דירות בזול בלווינסקי.

"כל אוכלוסיית מהגרים מגבירה את הפשיעה"? באמת? תן לי להבין: אנשי הפילוג, ברה"מ ביתנו, והאיחוד הלאומני משקרים שפליטים ומהגרי עבודה מביאים איתם פשע למרות שכשבודקים מסתבר שההיפך הוא הנכון (אם אתה עובר למדינה שאתה לא מדבר את השפה שלה כדי להרוויח יותר כסף, אתה לא עומד לפשוע), ובמקום להגיד שהם משקרים, אתה אומר להם, "כן, אבל"?

כל אוכלוסיית מהגרים יוצרת פשיעה. טבע האדם. גם היהודים בלואר איסט סייד, גם האיטלקים בליטל איטלי, גם האירים בפייב פוינטס, גם המרוקאים במעברות וגם הרוסים משנות התשעים. כן. אז האבא שעבר לא יפשע (בהנחה שהוא אכן מוצא עבודה) אבל ילדו יפשע כי הוא מנוכר, כי הוא כועס, כי הוא רואה את אבא שלו קורע את התחת וחי כמו כלב ולא מקבל מזה השראה לעבוד קשה ולשמור על החוק. אפילו הסינים במערב ארה"ב, שהיו אולי המהגרים הכי טובים בהיסטוריה האנושית (למעט אולי מגורשי ספרד שעשו הרבה טוב לאימפריה העותומנית העולה) הביאו איתם גם פשיעה.

קשה לי לתמוך בשמאל בנושא הזה קודם כול מפני שהקליטה הלא מבוקרת של סודנים היא אכן בעייתית, מעבר לכך הייתי מצפה מהשמאל שיפגין לטובת זה שיפזרו את הסודנים בישראל ולא יתקעו אותם רק אצל המוחלשים.

אין קליטה. לא מבוקרת ולא שאינה מבוקרת. הסיבה שהם אצל המוחלשים היא אותה סיבה שהמוחלשים גרים איפה שהם גרים – רק שם הם יכולים להרשות לעצמם. זה לא שאמרו להם "שמה תגורו".

אז זהו, שכמות הפשע בניו-יורק של 1900 היתה יחסית נמוכה – אנשים נקלטו לתוך שכונות, והמאפיה שמרה על השלום. (מאותה סיבה, בפאבלות בריו יש הרבה פחות פשע ממה שעשירי איפנמה חושבים – הפשע המאורגן יותר טוב בלשמור על השלום מהקלגסת המקומית. זה הגיע למצב שבעלת חנות תכשיטים העבירה את העסק מהחוץ לפאבלה מתוך פחד מהפשע בשכונות החוקיות.) אותו כנ"ל שכונות המהגרים של היום. אין גל פשע אסייתי, ואין גל פשע היספני מחוץ לשקרים של הגזענים המקצועיים.

ושקרים יש הרבה. אחת ממכון מנהטן העידה בפני הקונגרס ש-99% מחברי הכנופיות בלוס אנג'לס הם מהגרים לא חוקיים, עם פרצוף ישר (למה מישהו שלל ל-Crips ול-Bloods את האזרחות, או מה?). מסתבר שגרעין האמת הוא שיש כנופיה אחת מקסיקנית בה זה באמת נכון. כל השאר היא המציאה. הגטאות ההיספנים באופן כללי דווקא יש בהם לא הרבה פשע, במיוחד יחסית לכמה עוני יש בהם.

עידו, הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות זה לפזר אוכלוסיה במתכוון. כל מה שזה עושה זה הורס קהילות וקשרים חברתיים. אם אתה רוצה שהמציאות תתאים את עצמה למה שמירי רגב אומרת, הדרך הכי טובה לעשות את זה זה לזרוק מהגרים למקומות לפי תכנון.

כמובן שבהרבה מקרים זה מכוון. כשארה"ב השמידה את הערים שלה, היא התכוונה להרוס את השכונות האיטלקיות, היהודיות, השחורות, וכו'; האליטות של סוף האמה ה-19 האמינו שזה צעד נחוץ להפוך את כל המהגרים עם הזהויות האתניות לאמריקאים אמיתיים. עם היהודים והאיטלקים זה לא גרם לאסון, אבל רק כי לא היה כסף לזה עד שהם כבר הגיעו למעמד הביניים בעצמם. עם השחורים, כן היה כסף לחידוש עירוני כשהם בדיוק נכנסו לערים, זה כן גרם לאסון.

אז הכי טוב לזרוק את הסודנים על העניים נכון? מממ נשמע הגיוני.

דרך אגב אלון השטיות שלך ממש מחפירות: המצב בשבדיה וצרפת מבחינת זרים הרבה יותר נפיץ מבארצות הברית, גיטאות של מיעוטים זה מתכון לאסון.

מכל הנתונים עולה שאוכלוסיית מהגרים זו be nice and say your opinion– how big is this group?

"אז זהו, שכמות הפשע בניו-יורק של 1900 היתה יחסית נמוכה – אנשים נקלטו לתוך שכונות, והמאפיה שמרה על השלום. "

אלון, זה שהמאפיה מנעה פשיעה בליטל איטלי לא אומר שהיא מנעה פשיעה בניו יורק. הפשיעה בתחילת המאה העשרים בניו יורק היתה נמוכה? בחיאת.

נחום – אני לא ספרתי. רוצה אני אשלוף מספר מהתחת כמו המטומטמים עם ה"40%" שלהם? המספרים שראיתי אחרים נוקבים בהם נעים בין 60-90 אלף.

to whom do YOU belive when we speak about the numbers?

איזה יופי כל דוברי האידיש צופפו שורות. אגב, גודווין התעלף כשהוא קרא את הפוסט הזה, היפרוונטילציה.

בנתיים מי שבאמת נתפס כמסייע לתושבי השכונות זה בן ארי, מרזל ורגב. אני גם מבטיח לך שלפעילות שלהם יהיו תוצאות ואתה כנראה בקרוב מאד תראה יותר ויותר פליטים מסתובבים בגינות מרכז העיר וצפונה כי בתקווה ובלוינסקי יהיה פחות בטוח לישון. כשהמשטרה תבוא לגרש אותם בחזרה "הביתה" ללוינסקי נראה אם יהיה שם כל מיני יפים נפשית שיצלמו ויכתבו בלוגים על כך.

אגב, לקרוא רדיקל מקלדת מאיים באלימות על אנשים שגדלו ברחובות הקשים של דרום תל אביב, זה לא משעשע, זה נלעג. כמי שגדל ב"שכונה" זה מזכיר לי את הילדים הללו שקיבלו כפה, ברחו למרחק בטוח ואז קראו, "חכה חכה".

מאד נחמדה האמירה שלך על אנשים שרוצים לגור ליד שכמותם, זה בכלל לא העניין. אנשים רוצים קהילה, תושבי התקווה בנו לעצמם קהילה, הקהילה הזאת נחרבת אל מול עינהם, שבט הצופים היחידי בשפירה לא מקבל ילדים ישראלים יותר, רק זרים. הגינות שלהם מלאות צואה ושתן, פינות הרחוב עמוסות שיכורים חסרי מעש. זה לא השכן במכולת מר ברמן, זו הדרך לתחנת האוטובוס שאינה בטוחה יותר לילדיך, זה שאי אפשר לטייל ברחוב לעת ערב, זה שהשכונה שלך הפכה למאיימת ומפחידה והקהילה שלך נהרסה.

אז תקשיב רדיקל מקלדת דובר אידיש, העניין הוא כזה, למזרחים בארץ הזו אין זכות לקהילה, לא משנה מי הגיע לארץ הזאת, תמיד הוא הגיע באורח פלא לקהילות של מזרחים, זה לא שקריית מלאכי או אשדוד או שכונת התקווה או שפירה זולות כלכך הרבה יותר מגבעתיים או רעננה, רמת השרון או כפר סבא, הן לא, בטח לא לשותפים המוכנים להצטופף עשרה בחדר, אלא שהאוטובוסים לא מורידים אותם ברעננה והמשטרה לא סבלנית לישני רחוב שיכורים ברמת השרון. זה לא שגינת לוינסקי נוחה יותר מגינת מאיר, הגינה היפה בתוכנית ל' או פארק הירקון, אלא שמשם המשטרה מגרשת אותם, כי לדוברי אידיש וילדיהם יש זכות לקהילה. קאפיש?

אז נמאס להם. אגב, ואם אני אשמע עד פעם על ההוא או ההיא(כל פעם הסיפור אחר) שקיבלו אבן או בקבוק(כל פעם הסיפור אחר) והפילו את התינוקת(oh no, the children אני שומע את ביל מאהר מגחך) אני כבר אקיא מצדקנות וצביעות. איזה יופי כולם יודעים לא להכליל סודנים שארבעה מהם אונסים ילדה בת חמש עשרה, אבל להכליל על מזרחים ועד מסיפור מצוץ מהאצבע, בזה דוברי אידיש אלופי העולם.

"גב, לקרוא רדיקל מקלדת מאיים באלימות על אנשים שגדלו ברחובות הקשים של דרום תל אביב, זה לא משעשע, זה נלעג. כמי שגדל ב"שכונה" זה מזכיר לי את הילדים הללו שקיבלו כפה, ברחו למרחק בטוח ואז קראו, "חכה חכה"."

לא יודע חיימון איפה גדלת, אבל אשתף אותך איפה אני. מגיל תשע, כזה סבבה?
שנתיים בלוד. אחרי זה עשור בבני ברק (סרט בפני עצמו לחילוני עם אופי דווקאי), מרחק יריקה מפרדס כ"ץ, עם חברים ואויבים משם. אחרי זה בפרוספקט הייטס בברוקלין, שזה ממש לפני איפה שמתחיל ההארדקור של קראון הייטס (או כאמירתו האלמותית של השליח הסיני – אחרי סוף הבלוק שלך אפחד לא עושה דילברי. תקרא קצת על קראון הייטס. קשה לא פחות מכל מה שדרום ת"א או אפילו יפו הציעו מעולם, אני חושב שאפשר לומר). אני אולי לבן ועיגולד ומקריח ומדבר יידיש, אבל חייתי בשכונות קשוחות כל החיים שלי.

לגבי הסיפור עם האריתראי – אני מנסה לאמת. בינתיים גורנישט אבל אני עסוק במשהו אחר. יש לי עדיין בטיימליין את הציוצים הראשוניים על זה. נראה מי מה מו יודע\ות.

אני לגמרי מבין את השבר שבאובדן הקהילה. אבל לא הסמול בחר איפה יעצרו האוטובוסים, ולא האפריקאים בחרו. מישהו בחר. למה בשם אלוהים אתם לא באים אליהם בטענות? למה אף אחד בתקווה לא התפוצת מצחוק למראה נציגי מפלגת השלטון עם ה-84 ח"כים שבאים לשלהב אותם נגד "אלה שאחראים למצב".

את הסודני[ם] או אריתראי[ם] שאונסים ומורשעים בדין צריך לכלוא לעשרות שנים טובות שלא ייצאו לפני ששחה קומתם לכל הפחות. כמו כל אנס. יש פליטים שהופכים לפושעים. תמיד היו.

יש לי אימות. אין ספק שקרה. גבר אריתראי הותקף ברחוב. תינוקו נשמט עקב כך מידיו.

נחום – אין לי באמת שום יכולת לשפוט. כשיש ספקטרום של מספרים האמת לרוב יושבת איפה שהוא באמצע, אז בין הארבעים של הממעטים להפרזות של תשעים נראה לי ששישים נשמע סביר. לא סביר מבחינת סבבה יאללה קטן עלינו, מבחינת מה שמן הסתם קרוב לאמת.

השמאל לא בחר איפה יעצרו האוטובוסים, יופי.
אבל כאשר פעילים לבנים עם עיגולדים מצפון העיר באים לדרום העני ללמד את התושבים פרק בהכנסת אורחים, האטימות פשוט מוציאה מהדעת ועל כך נזעקו רבים וטובים, כאשר בלוגרים בולטים בביצה השמאלית כותבים משפטים כמו "מגיע לתושבי הדרום כל מה שקיבלו" כי הם לא בוחרים ב"שמאל" ואת המקהלה העליזה של בלוגרים ומגיבים מצופפים שורות כדי להגן על הדברים. אז השמאל הישראלי הופך ליותר נלעג, ויותר מנותק ממה שהוא כעת.

[…] אז לא רק שעורכי הארץ (ואחרים בתקשורת המצטטים את הנתון הזה), לא עשו את עבודתם, אלא שהם אפילו לא בדקו אם מישהו עשה אותה בשבילם: עוד ב-2010 שרון רוטברד כתב בבלוגו, על כך שאין לאמירה הזאת בסיס. אבל זה בלוג קטן ולא מוכר, אז אולי אפשר להבין.  ב-2011 כבר פורסמה כתבה על כך שאין מקור או ביסוס לטענת ה-40%. היכן היא פורסמה? ב'הארץ'. בשנה שעברה חבר הכנסת משה מזרחי (לשעבר ניצב במשטרת ישראל), כתב סטטוס בנושא. לאחר מכן אורי רדלר ב'אונה' ורחביה ברמן כתב על כך בבלוגו. […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עזרו לאבו קדם להאכיל את הילדים

עמודים