כולו מוש זיי אל חרא
Posted 16 במרץ 2004
on:באחת הרשימות הקודמות תקפתי בחריפות את הרב עובדיה יוסף בגלל פסיקה של הבן האידיוט שלו, לפיה אסור לחיילים שומרי מצוות לאכול בצבא מבישוליו של טבח דרוזי או עולה חדש. הנחתי שיענקלה לא יפתח את הפה בלי להיות בטוח שדבריו מקובלים על פאפא. אז הנחתי. עובדיה תקף בחריפות את דברי בנו, הבהיר שמותר גם מותר לאכול מבישולי הטבח הדרוזי והרוסי, וחתם במלים "אם לא יודע הלכה, שישתוק".
לכן מגיעה התנצלות למרן וכל הכבוד על שהשתיק את הבן האהבל שלו. הוא עדיין שמוק מחרחר ריב, אגב, אבל כשמגיע, מגיע.
11 Responses to "כולו מוש זיי אל חרא"

לשוב ולהרגיז כל פעם שהוא נופח מהפה זו העובדה שלרבים מדי בעולם החילוני יש נטייה לעשות לו כבוד אוטומטי, רק בגלל שהוא "גדול בתורה" (. אז את הפריבילגיה הזו הוא מזמן איבד בהתנהגותו, ולכן יש לצעוק שהמלך הוא עירום, ואין יפה לכך מכמה מלים חריפות (מה גם ששמוק זה לא כזה נורא…אני אומר דברים גרועים בהרבה על אנשי ציבור :->)


בפוסט המקורי שלך לא עשית כל הבחנה בין עובדיה ליעקב. (השתמע ממנו כאילו עובדיה נתן את פסק ההלכה).
המחלוקת קיימת אגב רק בקשר ליהדותם של הטבחים, והם נכון להניח ליתר ביטחון שכל רוסי הוא גוי.
לא עובדיה ולא אף אחד אחר יכולים להתיר לאכול ממאכל שבושל מהתחלה ועד הסוף ע"י גוי, ההלכה מחייבת שליהודי יהיה חלק כלשהו (שנוי במחלוקת) בתהליך הבישול. לכן תמהני לגבי קביעתך כי עובדיה אישר ללא סייג לאכול ממה שבישל טבח דרוזי.


להיפך.
אבל זאת עדיין לא סיבה לרדת לרמה שלו.


אז תראה את זה:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2879765,00.html
האמת שזה לא נראה לי כמו משהו שהגיע מפיו (כפי שהורגלנו עד היום), אבל אם מגיע אז מגיע.
האם הרב עובר לאחרונה שינוי אישיותי? האם הוא מצא את עצמו?


אתה באמת מסכים לסיבות שאותן הוא מעלה להתנגדות למשאל (רק למנהיגים יש את כל הנתונים להכרעה)?


זה לא ממש צעד קריטי, פינוי הרצועה, בטח לא כזה שדורש משאל בשום סדר גודל.
זה היה צעד פופוליסטי נטו. מרוב ספינים שוכחים איפה הצנטרום.


עובדיה צודק. בממשל נציגים, משאל עם ברוב הסוגיות הוא לא אפקטיבי ויש בו ריח רמיה. שתי הסיבות שנתן (מי ינסח את השאלות, וכיצד ניתן להכריע ללא כל המידע) נכונות, ואפשר להוסיף להן עוד.
הוא רחוק מלהיות טיפש.


who the hell gives a fuck.


המקורי הנחתי שהבן לא פותח את הפה בלי שזה על דעת האס או משהו שהוא שמע מהאב. כפי שציינתי בפוסט, טעיתי, ולכן התנצלתי.
לגבי עובדיה והמשאל – מעולם לא טענתי שהוא אידיוט. הוא צודק בשתי הנקודות. ואיתן צודק מאד בנוגע לחוסר ההצדקה למשאל רק על פינוי הרצועה. פתרון כולל (כמעט כתבתי סופי…) הוא עניין למשאל עם, אבל לא צעד חלקי (וממש לא שנוי במחלוקת) כמו פינוי הרצועה.


כולה שבוע הייתי בחו"ל, עד שחזרתי מת אחד המשוררים האהובים עליי (דקת דומייה לזכר נתן יונתן, אחד הגדולים באמת) והרב עובדיה השתגע ונהיה שפוי. נו באמת.

Comments are closed.
16 במרץ 2004 at 16:58
אני מסכים עם דבריך, אולם הערה קטנה אחת:
נכון שלעובדיה יש נטיה לא לברור מילים. אבל זו אינה סיבה לרדת לרמה שלו. יש כינויים תרבותיים מאילו שבהם השתמשת
במשפט האחרון.