עיתונות רדיקלית ללא מורא, ללא משוא פנים – ובלי לדפוק חשבון

המשטרה צריכה למרוד במדינה

Posted on: 25 ביולי 2011

יש גורם אחד חשוב שנעדר מקואליציית הארגונים והגופים שחברו כדי ליצור את מחאת האוהלים נגד מחירי הדיור. לא מדובר בחברי כנסת אלה ואחרים, או בשדולה פוליטית כזו או אחרת. לא מדובר בזמר אהוב שימשוך את ההמונים למטרה. לא מדובר גם בנשיא המדינה שיתרום את שיעור קומתו המוסרי למאבק. מדובר דווקא בגורם שלכאורה ניצב מעברו השני של המתרס. בגורם שאמש נצפה מתעמת באלימות עם הנלהבים שבמפגינים. בגורם שאמון על הגנת האינטרסים של השלטון. מדובר במשטרת ישראל.

כותב שורות אלה אינו ידוע כאוהד גדול של משטרת ישראל או של רבים מהמשרתים בה, אבל קשה לחלוק על כך שלמעט הקצינים הבכירים ביותר, שוטרי ישראל הם אחד המגזרים הדפוקים ביותר בחברה הישראלית. שעות מטורפות, סכנת חיים (ראו פרשת "השוטרים הנוקמים"), שחיקה בלתי פוסקת ושכר מחפיר מאין כמותו (שבמסגרתו הם מנועים מלקבל תוספת על שעות נוספות, עבודת לילה ועבודה בסופי שבוע – מדיניות שאין לה אח ורע בעולם). אה, וכדי להבטיח שהמצב הזה יישאר בעינו, שוטרי ישראל מנועים על פי חוק מלהתאגד באיגוד מקצועי, ומנועים מלשבות. בנוסף הם גם מקבלים תקציבים ומשאבים של מדינת עולם שלישי.

עם תנאים כאלה, הפלא הוא לא שהחומר האנושי של המשטרה נראה כמו שהוא נראה, אלא איך זה שהוא לא ירוד עוד יותר. הפלא הוא איך יותר שוטרים לא פונים להשלמת הכנסה בשדות הפשע. איך יותר שוטרים לא מנצלים לרעה את כוחם. והמצב הזה? הוא לא מקרי. לשלטון, ובמיוחד להון-שלטון, טוב עם המצב הזה. טוב שתהיה משטרה מוחלשת, שאינה יכולה להתמודד עם האתגרים העומדים בפניה. כמובן שמדי פעם גם תרנגול עיוור מוצא גרגר, אבל רוב הפשיעה בארץ – הן של "משפחות הפשע" והן החמורה יותר, של גופים כלכליים מכובדים לכאורה ושל גורמים פוליטיים – טובעת בין הכיסאות המעטים מדי שמוקצים לאמונים על המלחמה באותה פשיעה עצמה.

האם שוטרים אינם משלמים שכירות, או משכנתא? האם הם אינם נאנקים תחת הקומבינה המלוכלכת שתפרו לנו כאן, במסגרתה אנחנו מרוויחים פחות ומשלמים יותר על כל דבר אפשרי? בוודאי שכן. לכן, טובתם העצמית מחייבת אותם להפנות עורף למערכת שמנצלת אותם וזורקת אותם לכלבים, לחצות את השורות ולהצטרף למפגינים שקוראים להפיל את הממשלה. לא כדי להחליף אותה בממשלה של קדימה המגוחכת, אלא כדי להחליף את השיטה מיסודה, ולהקים כאן מדינה שבה גם שוטר יוכל לחיות כאן בכבוד.

וכן, זו קריאה המרדה. אני קורא לכל שוטר במשטרת ישראל ולכל אזרח במדינת ישראל למרוד בשלטון הקיים ולמוטט את הסדר החברתי הקלוקל הנהוג במדינה הזו, כדי להחליפה במשהו טוב יותר. עם זאת, אני קורא לכל המתמרדים שלא לנקוט באלימות. זה פשוט לא מועיל, וזה ייתן לממשלת האוון תירוץ נפלא לדכא את התופעה החיובית והמעודדת ביותר שנראתה בארץ הזו זה זמן רב מאד.

22 Responses to "המשטרה צריכה למרוד במדינה"

[…] מתוך פוסט של רחביה ברמן המקור נמצא ב-  http://kedem.site.co.il/?p=63597 […]

" לא כדי להחליף אותה בממשלה של קדימה המגוחכת, אלא כדי להחליף את השיטה מיסודה, ולהקים כאן מדינה שבה גם שוטר יוכל לחיות כאן בכבוד. "

להחליף את השיטה מיסודה… יש לך משהו יותר טוב מדמוקרטיה?

הפוסט הזה, ובמיוחד הפסקאות השניה והשלישית שלו, מהווים עילה מצויינת להזכיר את נאום "הבכי והנהי" הזכור לשמצה של אריאל שרון.

"השיטה" אין פירושה "דמוקרטיה", אלא איזה סוג בדיוק של דמוקרטיה. לא מדובר ספציפית על שיטת הממשל במובן של איך בוחרים ומרכיבים ממשלות, אלא על דברים אחרים, לא פחות משפיעים.

רועי – פרט ונמק נא?

תודה על מאמר דעה חשוב.

השוטרים בכלל ושוטרי מג"ב בפרט הם מגדולי המדוכאים תודעתית. מי לא ניסה לפתח שיחה בזמן אמת מול עוולה כלשהי שקרתה לנגד עיניהם ועינינו, עוולה שמקורה בתוקפנות הציונית-אשכנזית לדורותיה. הם מבינים את גודל העוולה – ככל שמשכורתם נמוכה יותר כך הם מבינים יותר – אך מחסום הפחד הוא העוצר אותם. כשמחסום הפחד נפרץ אפשר להסביר לארכי פושעים שחייהם של השוטרים אינו הפקר. 90% מהציבור תמך במעשיהם אז. אפשר לפוצץ במכות אנרכיסטים שמאלנים בוגדים, אפשר לגרש באלימות חסרת פרופורציות אוהל מחאה בגן לוינסקי שהוקם ע"י תושבי שכונות דרום ת"א, אימהות חד הוריות ושאר קשי יום. אבל.

יהיה בלתי אפשרי לשמוע את זעקות הגסיסה של החולים (ירון דקל, הכל דיבורים, רשת ב' שעה וחמש דקות מהפתיחה), כאשר אלפי רופאים שובתי רעב יצעדו לגן הוורדים. רק מטורף יפעיל נגדם אלימות, אלימות שתיענה באלימות רבתי מצדו של ההמון, ההמון המתגודד בגן הוורדים. איזה שוטר יסתכן בפציעה ובשליחה לבי"ח לאחר שדיכא באלימות את מחאתם של הרופאים?

הכיוון ברור: גן הוורדים בי-ם וכיבוש הפרלמנט הציוני בידי שני העמים היושבים במדינה שגבולותיה בין הנהר לים ואלה שגורשו ושזכותם לשוב. את הפתרון לבעייה הציונית-אשכנזית אפשר לפתור בדרך דמוקרטית, בלי אלימות, ועם חלוקת פירות לנתניהו ולשרי ממשלתו.

עיקר שכחתי.
ראשית, אני מצטרף כמובן לקריאתו של רחביה ברמן.
שנית, ראו כאן את הפתרון לבעייה הציונית-אשכנזית. "רופאים וחולים מסרבים להיות אויבים" (גרסת חד"ש) או "הרופאים יתוו את הדרך והחולים המוסריים יצטרפו אליהם" (גרסת בל"ד), מאמר יפה של ד"ר (לרפואה) עסאם אקרם דאוד.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4099124,00.html

אתה יודע, הדיבור שלך על "הבעיה הציונית-אשכנזית" מזכיר לי את "הבעיה היהודית". אולי די?

ובכן גם את הפשיסטים לא עשו באצבע. הצפי הסביר הוא שמשכורות השוטרים תעלינה בקרוב. כל מה שצריך הוא להבטיח קו דק המבחין אותם קצת מההמון הרעב והמפוחד והרי לך גוף צייתני לשלטון ואגרסיבי להמון שקריסתו תבוא רק כאשר מיליונים יצאו לרחובות

רחביה, קשה להכחיש שיש כאן בארץ בעיה ציונית-אשכנזית. זה בולט מכל פינה וכפי שאתה יכול לראות משמי, לא נולדתי ליוצאי המגרב. פשוט הפסקתי לשקר לעצמי ולאחרים. הציונות היא תנועה קולוניאליסטית. ליהודים מגיע לחיות בביטחון כקהילה במרחב שבין הים לירדן. היהודים כבר אינם רוב בשטח הזה ולכן שלטון יהודי במרחב הופך, במהרה לשלטון אפרטהייד. בלתי אפשרי לרבע את המעגל הזה.

efraim kishon wrote this idea in the time of the black panters in the 70ies
and the police dosnt take the real poor israelis to its lines. try once to check what the test to be a policeman in israel. this and the little money give a group of policemen that just think about the pension..

די להטמנת הראש בחול כמו בת יענה. הסדר החברתי הקלוקל הנהוג במדינה הזו נובע אך ורק (שוב, לקשי התפיסה: אך ורק!) בגלל האידאולוגיה הציונית. הבעייה היהודית, כפי שנטען בזמנו, הייתה יכולה להפתר ע"פ גורמים מסויימים אך ורק ע"י השמדתם הפיסית של היהודים או ע"י המרת דתם. הבעייה הציונית אשכנזית תיפתר אך ורק כאשר יבינו הציונים, בטוב או ברע, כי אידאולוגיה זו היא יישום הקולוניאליזם אשר ב הכ ר ח גורם להמשך שפיכות הדמים של שני העמים. לפרטים נוספים ראה ספרו של אלן הארט:
Zionism – The Real Enemy of the Jews

ההתבטאות "הבעייה הציונית-אשכנזית" הינה התרסה כלפי כל אלה המשתמשים בביטוי "הבעייה הפלסטינית", וזה כולל את יפי הנפש לכאורה של אנשי מרצ.

אריז' סבאע' ח'ורי: "רבות נכתב בתקופה האחרונה על השיח שמייצגים עזמי בשארה ומפלגת בל"ד, על התביעה להפוך את מדינת ישראל היהודית למדינת כל אזרחיה ועל ניסיונות הממסד הישראלי לקבור את השיח זה. אבל לא הרבה דיברו על יתר חלקי השיח שמייצג עזמי בשארה: השיח שמשקף לקולוניאליסט את האמת על עברו ועל מציאותו העכשווית. עזמי בשארה הציב בפני הישראלים בפניהם, ולא בחדרי חדרים, את מה שקורבן הקולוניזציה (ה- colonized) חושב על הפרויקט של "קיבוץ גלויות" ופיזור פלסטינים. הוא היה אחד המנהיגים הבודדים שהתעקשו ללמד אותנו להיות כנים ומוסריים – מולכם, אבל בעיקר מול עצמנו.

הקולוניאליסט, במקום להתמודד עם מעשיו, בוחר לשוב ולהדחיק את ההיסטוריה ואת ההווה של "טיהור אתני", שכן קל יותר להפליל את עזמי בשארה מאשר להתמודד עם האתגר שהוא מציב בפני החברה הישראלית. הקולוניאליסט מתקשה להתמודד עם העובדה שכל פרויקט החיים הקולקטיבי והאישי שלו נבנה על חורבותיו של עם אחר ועל סבלם של אנשים חפים מפשע, לכן הוא בוחר להמשיך ולשקר לעצמו.

המלים הבאות אינן שאולות מספר שירה של מחמוד דרויש ואינן לקוחות מהנובלה "באב אל-שמס" שכתב אליאס ח'ורי על "הנכבה". המלים הללו הן חלק קטן מנאומיו של עזמי בשארה מעל בימת הכנסת הישראלית בדיון על "הצעת חוק שלילת זכות השיבה, התשס"א-2001":

תושבי המקום המקוריים הם הפלסטינים. יש להם יותר זיקה מלכל יהודי שהגיע בשנה שעברה מרוסיה. לפלסטינים יש הרבה זיקה למולדתם. דרך אגב, גם הרבה יותר זכות, אדוני היושב ראש, בכל מובן של זכות. זכות בעיבוד הקרקע, זכות טבעית, זכות לאומית, זכות היסטורית… מכל בחינה יש לפלסטיני הרבה יותר זכויות מלכל עולה חדש שאתה כאן מחוקק לו חוקים. זכות השיבה נוצרה לפני חוק השבות. אתם יכולים לשריין חוקים כמה שאתם רוצים, זאת הזיקה ההיסטורית… אדוני היושב ראש, אני מודע לכך שבמסגרת ציונית אין פתרון לזכות השיבה. לכן אני אומר לכם, זכות השיבה היא זכות אנטי ציונית, כי במסגרת הציונות אין זכות שיבה, זאת אני יודע. ובכל זאת, זכות השיבה היא זכות צודקת, כי בקטע הזה הציונות לא צודקת וזכות השיבה היא צודקת. המאבק ההיסטורי פתוח. זכות השיבה לא יכולה להיות מעוגנת במסגרת הציונית והמוסדות הציוניים. זכות השיבה היא זכות אנטי ציונית, נכון, ואני תומך בה בכל זאת. חשבתם שאנחנו ציונים… אני חושב שהבעיה היא של מי שסופר כל הזמן יהודים וערבים. אפשר לחיות במדינה אחת בלי לספור כמה ערבים וכמה יהודים כל בוקר… מי שכל הזמן סופר דמוגרפית כמה ערבים וכמה יהודים יש לו שם, קוראים לו גזען. ומי שמייסד את קיומו על ספירה דמוגרפית או חושש לרוב, איך נעשה רוב, מה עם רוב – אני אומר לכם, גם בלי זכות שיבה, מי שרוצה לכבוש את הגדה ועזה, בתוך 40 שנה יהיה לו כאן רוב ערבי. מה תעשו, אפרטהייד? תגרשו אותנו עוד פעם. אין דרך אחרת. (דברי הכנסת, הישיבה ה-106 של הכנסת ה-15, 7.5.2001)

ההיסטוריה של הכנסת הישראלית לא ידעה נאומים מעין אלה. היא התרגלה לשיח האפולוגטי של מנהיגותנו, על כל עמדה כנה שמשקפת את עמדותינו וזהותנו הלאומית. עזמי בשארה לא רק העמיד את הקולוניאליסט מול הפשעים שביצע ושהוא ממשיך לבצע בפלסטין ובלבנון. הוא גם הציע לו אלטרנטיבה להסתכלות על העבר ועל ההווה יחדיו. פעמים רבות הוא דיבר וכתב על נכונותו לפיוס היסטורי (פיוס אמיתי ולא דו-קיום שקרי). הוא היה מבין היחידים שהכירו בזכויות הקולקטיביות של היהודים בפלסטין, עמדה שעלתה לו בביקורת רבה בקרב בני עמו ואומתו. למרות זאת, הוא דבק בעמדותיו, בפני הציבור היהודי ובפני הציבור בעולם הערבי כולו, בהיותו אינטלקטואל ואיש פוליטי בעל מוסר ויושר. תופעה נדירה בקרב המנהיגות הישראלית, אך גם בקרב המנהיגות הערבית והפלסטינית".
מתוך: קץ הקיום הסכיזופרני (מחסום)

צודק לחלוטין ואני מסכים איתך ב100% שמצב השוטרים מחפיר.
אני מצדיע לכל שוטר ששומר על הבטחון שלי.
אני יותר מקורב למגזר המורים וגם שם המצב רע.
שוטרים ומורים זו שליחות ולא כסף.

ואם אפשר -אני בעד חופש ביטוי אבל נמאס לקרוא רשימות ועמודים על קולוניאליזם ולא משנה מה הנושא.
שים את המספריים ותחתוך שטויות כמו למעלה.בלוג ממוקד יותר נעים לקריאה.

אתה יכול פשוט לדלג על התגובות של דרור 🙂

דרור – אין לי בעיה עם "הבעיה הציונית". זה החלק האשכנזי שיש לי איתו בעיה. תודה.

זה לא שאני קורא אותם (-: אלא שזה סתם מציף.
אנשים חדשים שרואים את הבלוג לא יבינו על מה הדיון.

מדוע אתה מתנגד לאלימות בהפגנות? אשמח אם תוכל לפרט. האם למחאת התפוצ'יפס על הדשא ודיונים מנומסים יש כוח מספיק חזק להוביל שינוי? ההיסטוריה מלמדת שרק פרעות יכולות לערער את אמות הסיפין של משטרים.

תלוי איזו אלימות, נגד מי ובאילו נסיבות. סתם להתפרע רק ייתן לגיטימציה למשטרה לדכא את ההפגנה. אלימות צריכה להיות ממוקדת, ולא סתם שחרור קיטור.

מה עם חסימת כבישים?

וגם, האם עימותים עם המשטרה לא יכולים לעזור בהעלאת רמת הדחיפות של המחאה?

אין לי שום בעיה עם חסימת כבישים. לגבי עימותים עם המשטרה… לא בטוח. הכל תלוי באיך זה נעשה. בגדול עדיף בהרבה להיכנס בהם כתגובה לאלימות שלהם מאשר לתקוף אותם יזומות. אם התיאור של לירון תאני מדויק, אז במקרה שמישהו היה מצלם את זה, זו היתה יכולה להיות עילה טובה. אבל אני מעדיף להפנות את האלימות כלפי הכתובת האמיתית ולא כלפי הטיפשים המסכנים בקלגסת, עם כל כמה שאני מתעב אותם.

לא צריכה בעקרון להיות אלימות כלפי שוטרים\רופאים\פקידי בנק.
אלו אנשים שעובדים קשה ומרוויחים מעט.

זאב שטרנהל: "הבריחה המחפירה מהתמודדות עם הימין בכנסת לא תישכח במהרה, ופשיטת הרגל המוסרית של המרכז תירשם לדיראון. האויבים הגדולים ביותר של הדמוקרטיה ומקורות עוצמת הפשיזם היו מאז ומעולם לא הכוח העצמי של הימין הרדיקלי, אלא האופורטוניזם, הקונפורמיזם והפחדנות של המרכז".

שועי רז: "היען אינה טומנת ראשה בחול. זהו מיתוס נפוץ מאוד שאין לו בסיס במציאות. היען היא עוף חזק מאוד (עדיף לא לעורר את זעמה) אבל אינה סובלת מתבונה רבה".

בתחילת שנות ה90 כשלמדתי באונ' יצאתי עם סטודנטים פלסטינים לצעידות יום הנכבה כאשר הציונים חגגו את מה שמכונה בשפתם יום העצמאות. זכורה לי שיחה עם יסמין, שאמרה לי כי היא לא אוהבת יהודים, בדיוק כמו שאתה לא אוהב גרמנים. עניתי לה כי אין לי דבר נגד הגרמנים, אלא הייתה בעייה עם המשטר הנאצי. (הבעייה נפתרה בדרכים לא אלימות).

אין להתפלא איפוא כי רונן גפן שובל לא מעוניין לקרוא את דבריה של אריג' סבאע' ח'ורי. הוא לא היחיד. לדידו, די בדיון פנים ציוני על הבעייה הפלסטינית, ואין צורך (או אין פרטנר) לדון עם הפלסטינים על גורלם שלהם. אתמול קפצתי לביירות ומסרתי לנאסראללה את כתובתו המדוייקת של המגיב הציוני. הוא הבטיח לטפל בבעייה הציונית בדרכים לא אלימות.

אלא שהבעייה הציונית נוצרה עוד לפני המגיבים הציוניים. לטעמה של המתרגמת וחוקרת היענים טלי פחימה, המגיבים הציוניים הם תוצאת לוואי של התוקפנות הציונית-אשכנזית שהתבטאה כבר בשנות ה30 המוקדמות ביחס המחפיר לתימנים (סליחה, יהודים יוצאי תימן) במושבה כינרת. איל ניב ממשיך משם את תיאור הבעייה הציונית אשכנזית במאמרו החשוב מאד מאד : "כיצד הומצא הרוב היהודי".

במכרז לתרגום ספרו של סמי שלום שטרית זכתה טלי פחימה. השיקולים להעדפתה היו מקצועיים בלבד. אפשר להמשיך להתבכיין על אפלייה וקיפוח בהעדפותיו של שטרית אך עדיף לא לנהוג כבת יענה וללמוד את ההיסטוריה ומההיסטוריה. דפוסי ההתנהגות של הציונים היו זהים גם אז וגם היום והופנו כלפי כל מי שאינו בצבע לבן. היום, כפי שהפליא לאבחן חוקר היענים זחאלקה, הגזענות עלתה מדרגה. לפיכך – ממשיך זחאלקה – ההתנגדות אליה תעלה שתי מדרגות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עזרו לאבו קדם להאכיל את הילדים

עמודים