עיתונות רדיקלית ללא מורא, ללא משוא פנים – ובלי לדפוק חשבון

אחים יקרים, די לשגל לנו את המוח

Posted on: 13 ביולי 2005

אנחנו, הסמולנים ימח שמנו בעגלא בזמן קריב, אכן לא זוכים לאוויר הצלול והנהדר שממנו אתם, אחינו המתנחלים, ממאנים באופן די מובן להתפנות. אבל עם כל הסימפטיה לכאבכם, זה שאנחנו נושמים עשן ופיח לא אומר שאפשר לחרבן לנו באוזניים בלי תגובה.
 
על מה אני מדבר? על ההתעקשות החוזרת ונשנית שלכם לעוות את העובדות, ההגיון, ואפילו את השפה העברית הדוויה. דוגמא? בבקשה:
 
היום הכריז ראש הממשלה על סגירת רצועת עזה לכניסת אזרחים. מה זעקה מועצת יש"ע בתגובה? "זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שרה"מ יהודי מטיל מצור על יישובים יהודיים". האמנם? אז זהו, שלא. באחד באפריל 1982, לאחר שפונו המתקנים הצבאיים מחבל ימית, הוכרזה העיר ימית כשטח צבאי סגור. 19 יום לאחר מכן החל הפינוי עצמו. אז לא פעם ראשונה ולא נעליים.
 
דוגמא אחרת? בכבוד:
 
שלשום קרא ארגון "הבית הלאומי" הנכבד לתומכיו לפרק את מחנה הכוחות שתפקידם יהיה לבצע את פינוי גוש קטיף ויישובי צפון רצועת עזה. "מספיק שכל אחד מהצועדים לגוש ייקח מוט של אוהל", הסבירו שם בהגיון לוגיסטי שאין למעלה הימנו, ובנוסף תרמו גם את הפנינה הבאה: " לפעולה מעין זו יתרונות רבים. ראשית היא פעולה העומדת בכל הקריטריונים של מרי אזרחי בלתי אלים. אין בה אלימות".
 
אה, איך לבשר לכם את זה בעדינות, חבר'ה? לא יודע איך זה אצלכם, אבל בכדור הארץ, חבלה במתקנים צבאיים זה לא "מרי אזרחי בלתי אלים". זה משהו שאם פלסטינים רק חולמים עליו בלילה נוקש השב"כ על דלת ביתם, ואם פלסטינים רק נראים כעושים אותו, דופקים להם קליעי עופרת על מפתן האונה האחורית של המוח. רוצים ללכת ראש בראש עם צה"ל? עניין שלכם. אבל תנסו להעמיד פנים שזה לא מה שאתם עושים. זה, כמו שאמר מייקל קורליאונה, מעליב את האינטליגנציה שלנו ומאד מאד מרגיז אותנו. 
 

ולסיום, שיעור לשון:

 

"לגרש", פירושו להרחיק מישהו ממך והלאה, בעוד אתה עצמך נותר באותו מקום. נגיד, כמו שגירשו את מחבלי החמאס ללבנון. או כמו שמגרשים גנב שמנסה לפרוץ לבית, או כמו שהספרדים גירשו את היהודים מספרד. לגרום למישהו להימצא קרוב יותר אליך, כמו אבא שמוריד את הילד השובב שלו מהעץ כדי להכניס אותו הביתה עם רדת הערב, אינו גירוש – בוודאי לא כשמפצים אותו ביד נדיבה על כך. לצורך זה יש להשתמש בפועל פ.נ.ה, שלמרבה הצער אינו מתאים באותה מידה לשלהוב יצרים.
 
אז אנא מכם, מספיק. רוצים למחות ולהתנגד, תפדלו. אבל די לבלבל במוח.

5 Responses to "אחים יקרים, די לשגל לנו את המוח"

בדרך כלל עלה ירוק- עלה לניידת
הפעם סרט כתום – עלה לניידת

ההשראה באה מסוג האתרים שאתה משתף עם הציבור.

כשאתה מדבר על "המתנחלים" זה כולל את אלו שכן הסכימו להתפנות? את אלה שלא מפזרים נינג'ות על כבישים אבל עומדים על זכותם למרי אזרחי ויושבים בחיבוק ידיים ומחכים שיפנו אותם?

ברמן, אין דבר כזה "המתנחלים". כמו שאין "הערבים" ושום "ה" אחר. יש כל מיני אנשים, ואם נודה על האמת רובם הגדול חרא. שזו אולי ההכללה היחידה שכדאי לעשות.

אני מדבר על אלה שאומרים את הדברים שאותם אני מפרט ומכנה זיוני מוח. מי שלא אומר את הדברים האלה, לא דיברתי עליו בפוסט הזה. ואם תדפדף פוסט אחד אחורה תראה שאני יודע יופי ׁ(עם כל הצניעות, שכידוע בורכתי בה לרוב) לעמוד גם על זכויות המתנחלים, כשפוגעים להם בזכות לגיטימית.

אגב, אני מאד מסכים עם האמירה האחרונה שלך. כולנו זרוקים בביוב, אבל חלק מאיתנו מביטים בכוכבים 🙂 (שאפו, אוסקר)

מחשבה רצינית שעלתה לי אתמול.

מה קורה לרעיון הציוני בימים אלה? ומה יקרה לו בתקופה הקרובה? הרי ה"מיסנגדים" מתנגדים להחלטות של הממשלה הציונית. האם יהיו כמה זרמים בציונות? ומה המשמעות של זה?

לא יודע. גם לא יודע אם זה חשוב.

זרמים בציונות זה לא משהו חדש. זה משהו שהיה קיים עוד מראשית ימיה של הציונות.
וזה גם דבר טוב לדעתי.
זה אומר רק דברים טובים אם בעלי אידיאולוגיה מסוימת מוכנים לבחון אותה לאור מצב משתנה, ולתת לה גוון אחר כל פעם.

הבעיה כפי שאני רואה אותה היא לא בקיום זרמים שונים, אלא ביכולת התקשורת וההדברות בין הזרמים השונים.

בדברי ימי הציונות ידועים זרמים שונים. אבל גם ז'בוטינקי דיבר עם בן גוריון, ועם אנשי "הפועל המזרחי" וכו'
הסכנה, כמו שאני רואה אותה, נעוצה בחוסר התקשורת, בתהום העמוקה שנפערת בשם האידיאולוגיה.

שוב, רק מחשבה.

ליאור

Comments are closed.

עזרו לאבו קדם להאכיל את הילדים

עמודים